zaterdag 23 juni 2012

Het gaat goed!



Jeetje, wat gaat het nu opeens allemaal hard, wat een verschil met de maanden april en mei. Toen keek ik elk klein spriet de grond uit en vond ik de plantjes moedig dat ze door de keiharde klei heen kwamen. Nu blijf ik me verbazen, rode kolen beginnen zich te vormen, broccoli wordt duidelijk zichtbaar tussen de groene stengels, enkele spinazieplanten zijn zelf 'doorgeschoten'.
Dat komt enerzijds door mijn absoluut zinloze idee dat ik het zonde vind de plant te oogsten (waarom heb je een moestuin...duhh) maar anderzijds is er ook een zekere mate van onwetendheid. Wanneer zijn de uien klaar? Kan ik de aardappels al oogsten, ik heb met opzet een vroeg ras genomen. Ik ben stapeldol op nieuwe aardappeltjes.. Ik hou de buurmannen maar heel goed in de gaten, dan kom ik er vanzelf wel achter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten