zondag 8 juli 2012

Andijvie



4 mini andijvie kocht ik enkele weken geleden en kijk nu hoe groot ze zijn geworden.
Andijvie eten we hier niet veel. Gekookt, al dan niet met een papje, vind ik niet geweldig. In mijn jeugd kregen we ook wel rauwe andijvie als salade maar daar herinner ik me alleen van dat het vreselijk in je keel bleef steken en dat ik het verschrikkelijk vond. Dat probeer ik dus bij voorbaat al niet. Eigenlijk eten we alleen andijvie als stamppot. En dan doe ik er, tot afgrijzen van mijn familieleden een flinke scheut slasaus bij.
Maar deze andijvie is echt h o p e l o o s. Ik heb nog nooit zulke stugge bladeren gezien. Gelukkig heb ik er nog een goede toepassing voor. Achter in de tuin zitten de langoren en zij geven niks om een stug blaadje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten