donderdag 9 augustus 2012

Intrede van het volgende seizoen



Het is al een tijdje aan de gang, dat ik merk dat de tuin over zijn hoogtepunt heen is. Aardbeien en rode bessen zijn helemaal gebeurt. Het aardappelloof is verpietert, de uienstengels zijn allang niet meer groen. De broccoli is op. De bloemkoolplanten heb ik uiteindelijk maar gewoon weggehaald, die waren veroverd door de slakken.
Hier en daar begonnen echt kale plekken te vallen.
Dat is natuurlijk bij de andere tuintjes ook zo maar daar zag ik dat ze in de weer waren met nieuwe plantjes. Natuurlijk, boerenkool, spruitjes en winterprei kunnen nu de grond in!
De lege plaatsen heb ik nu dus weer opgevuld met enkele gekochte plantjes maar ook vele gekregen. Kunnen we straks heerlijk genieten van boerenkool uit eigen tuin. Dat idee vind ik geweldig alleen het doet me ook beseffen dat de zomer al weer op zijn retour is en dat vind ik ook wel heel spijtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten