donderdag 16 augustus 2012

Grote schoonmaak



Ik was de afgelopen dagen niet in de gelegenheid naar de tuin te gaan en ik was reuze benieuwd wat ik zou aantreffen.
Het viel me mee, moet ik zeggen. Ik merk dat het onkruid iets minder hard is gaan groeien en de ravage tussen de nieuwe plantjes was te overzien. Wel had ik hier en daar moeite met de keihard geworden grond.
Anders was het op de stukjes waar ik niet zo heel veel aandacht aan had besteed de laatste paar weken omdat ze 'klaar' waren zoals de aardbeien, aardappels en uien. Daar begint het 'kweek' met zijn ondergrondse wortelstelsel rap terrein te winnen. Ik heb dus besloten om het rigoureus aan te pakken. De uien heb ik verzameld en de bodem ben ik met een handschepje (zo'n zware schep krijg ik de grond niet in) aan het omwoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten