zondag 9 juni 2013

Droogte


Ik was van plan om vanmiddag naar de tuin te gaan maar zoonlief had een migraine aanval. Heel erg vervelend voor hem, maar ik heb dan ook een soort van huisarrest. In plaats daarvan heb ik naar de finale van Roland Garros gekeken,
Maar aan het begin van de avond klaarde de hoofdpijn wat op en toen ben ik toch maar even gegaan want er is de afgelopen 10 dagen geen druppel regen gevallen en volgens weeronline gaat het ook nog wel even duren. Ik had een knagend gevoel dat de plantjes het wel eens heel erg moeilijk zouden kunnen hebben.
Nou dat viel me eigenlijk reuze mee. Een paar aardbeienplantjes en een enkele tuinboon stonden er wat zielig bij. De rest had ogenschijnlijk nog nergens last van.
Ik ben een uur bezig geweest om alles van water te voorzien. Ik vroeg me daarbij af of ik de enige was want er was verder helemaal niemand op het complex , noch zag ik dat de planten bij de buren water hadden gehad. Maar ik ga in ieder geval met een gerust gevoel slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten