vrijdag 14 juni 2013

Rabarber en rabarbertaart






















Vorig jaar heb ik 2 rabarberplanten gekocht. In tegenstelling tot de andere mini's die je kan aanschaffen voor de tuin waren dit al hele planten. Toch hoorde ik van mijn buurman dat het wel 3 of 4 jaar kan duren voordat je ervan kan eten. En ik vrees dat hij gelijk begint te krijgen. Want als ik zie hoe dun de steeltjes nog maar zijn, wordt er ook dit jaar waarschijnlijk geen rabarber geoogst. Mijn hoop is gevestigd op volgend jaar.
In de andere plant is een prachtige bloem verschenen, dat had ik al gemeld. Roos (Het tuinhuisje van Roos Raak)  schreef me dat het verstandiger is om de bloem te verwijderen omdat de plant dan alle energie in de stengels kan stoppen. Maar ach, zo'n bloem is toch ook wel heel mooi.
Van gekochte rabarber heb ik het recept van Zilte Zee geprobeerd. Het is een klein beetje anders geworden maar de combinatie bladerdeeg, rabarber en mascarpone is hemels, vooral als de taart nog warm is, mmmmmmm


1 opmerking:

  1. Hoi Gerda,

    Bedankt. Ik heb dit jaar ook voor het eerst rabarber in de tuin staan (afgestoken dus al vrij groot), maar ben benieuwd of ik dit jaar al wel stengels kan gaan oogsten.

    Ps: je kan de rabarber in het voorjaar ook heel goed afstekenen en opnieuw in de grond steken, dus nooit meer nieuwe plantjes kopen ;-)

    groet,
    Kees

    twitter @keesdeboon
    http://deboon.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen