donderdag 6 juni 2013

Zorgenkindjes


Het is ook elke keer wat met .... het weer natuurlijk. Was het nog anderhalve week geleden veeeeel te nat en te koud, nu loop ik eerst een half uur met een gieter te slepen om alle kleine, tere bloedjes van water te voorzien. En water komt hier uit de sloot middels een emmertje-werp-systeem en ik ben er nog niet erg goed in. Ik ben ook wat huiverig want ergens heb ik het idee dat ik mijn evenwicht verlies en achter de emmer aan ga.
Maar vanwege het betere weer heb ik besloten de plantjes in mijn kweektunnel te ontdoen van hun bescherming. Dit doe ik alleen maar omdat ik vind dat de plantjes eronder groot genoeg zijn om op eigen krachten verder te gaan, maar omdat ik dit nog niet gezien heb bij andere tuinders, heb ik maar besloten om het 'half'  te verwijderen..
Ik ben ook achter een nadeel gekomen aan mijn systeem om alles in een Excel schema te zetten. Je hebt er niets aan in de tuin. Je kan pas achteraf nakijken wat welk plantje is. Zo ben ik er net achter gekomen dat de raapstelen al pluk klaar zijn. Nu nog een recept...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten