zondag 14 april 2013

Nieuw seizoen!


Eindelijk is de kou uit lucht en grond. Alle redenen die ik de afgelopen tijd had om niet naar de tuin te gaan zijn verdwenen en er bekruipt  me een gevoel van 'als je nu niet gaat.....'
Maar ik ben nu meer op mijn hoede, de beetje naïeve luchtigheid waarmee ik vorig jaar begon heeft nu plaats gemaakt voor herinneringen aan spierpijn, klei en heel veel onkruid.
Dus licht bevreesd maar toch ook wel nieuwsgierig kom ik vanmiddag het complex op lopen. Er zijn veel mensen in de weer met spitten en bemesten en ik word hartelijk begroet. De buurman vroeg zich al af waar ik bleef....  jeetje... Maar als ik even om me heen kijk, wordt het me duidelijk waarom mijn afwezigheid tot nu toe opgevallen is. Tussen alle stukjes zwart en aangeharkte grond is er nog een zooitje:...die van mij!

1 opmerking: