dinsdag 30 april 2013

I am not alone


Een paar dagen geleden had ik al het gevoel dat ik de grond op sommige stukken veel te makkelijk kon omwoelen. Deed ik het toen nog af met 'gaten van wortels' , ik weet inmiddels beter...dit is toch echt het werk van een levend wezen. Ook aan de zijkant van mijn kweektunnel zitten twee gaten in de grond, zoals konijnen vaak maken, alleen zonder de konijnenkeutels die er ook altijd veelvuldig bij in de buurt leggen (ik heb drie van die langoren in de tuin gehad, over konijnen weet ik veel). Maar wat is het dan wel?? Ik krijg al visioenen van een rat met een hele lange glibberige staart en 2 grote voortanden. Mijn zoon heeft het vandaag ook eens bekeken en is gelukkig tot de conclusie gekomen dat het gat te klein is voor een rat. Pfffffiew. Vooralsnog heb ik het gewoon maar laten zitten en met het spitten ben ik er maar een beetje uit de buurt gebleven. Beest blij en ik blij.


1 opmerking:

  1. Een late reactie maar - heb je al uitgevonden wat er in die gaten woont? Ik heb woelmuizen in de tuin die zulke gaten maken en gangen onder de grond die je van bovenaf kan zien. Het zijn vraatzuchtige wezentjes die vorig jaar het grootste deel van mijn pastinaken en winterpeen van onder af hebben opgegeten en ook de wortels van de bramen en frambozen opeten.

    BeantwoordenVerwijderen