maandag 9 april 2012

Een tuin!



Mijn broer heeft een moestuin.
Mijn broer woont in Zeist en heeft vlakbij zijn huis, aan de rand van slot Zeist een moestuintje op een schitterende, adembenemende locatie. Hier droom je van op zo'n mooie plek, die rust en waardigheid uitstraalt met je handen in de aarde te mogen graaien.
Terug in het noordelijke Leeuwarden heb ik me toch maar ingeschreven bij de plaatselijke volkstuinvereniging en na enkele weken kreeg ik het verlossende bericht: er was een kavel vrij gekomen in het complex aan de Troelstraweg.'Of ik ook belangstelling had'.
Ik ben er natuurlijk meteen gaan kijken en........tja het zag er wel enigszins anders uit als bij mijn broer. In de weilanden, vlak naast de vliegbasis (is dit wel gezond?) een rechthoekig stukje land, vol onkruid, geen water (uit de sloot halen), geen wc (?) maar het allerergste: dikke vette klei!
Jeetje als ik plantje was, dan wist ik het wel dan was ik hardhollend richting Zeist gegaan.
Dit was afgelopen jaar.

Ik ben er toch aan begonnen en ben van plan met een zekere regelmaat over mijn bevindingen van beginnend moestuinder te schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten