donderdag 26 april 2012

Fascinerend

Ik kan het bijna niet geloven als een minuscuul klein zaadje uitgroeit tot een plant. Ik vind het een wonder.
Sinds wij wonen in een huis met tuin ben ik in de weer met zaden en bloemen in de voortuin. (de achtertuin is zinloos want daar lopen de konijnen rond en die knabbelen aan alles wat los en vast zit. Vandaar dat wat er staat op minstens 1.50 van de vloer is, want het is net of ze zich kunnen uitschuiven als het om lekkere malse hapjes gaat).
Nu ik een tuintje heb, kan ik helemaal los. Alleen na uitvoerige bestudering van boeken, tuinkalenders en de teksten op pakjes zaad blijkt dat je soms best wel lang moet wachten voordat je in de koude grond mag zaaien, plantjes als pompoen, mais, courgette en boontjes bijvoorbeeld. Omdat ik soms toch wat ongeduldig ben, ben ik aan het experimenteren geslagen in huis. Dat betekent dat al enkele weken overal potten en plantjes staan. Eten aan tafel is een uitdaging.
Om aan de buiten temperaturen te wennen zet ik ze zo af en toe buiten (hoog genoeg).Ik heb bedacht dat ik ze volgende week ga planten. Ik ben reuze benieuwd of ze het dan gaan doen.

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten