woensdag 15 mei 2013

Een bloem in de rabarber


Er zit een hele grote knop in mijn rabarberplant. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien, maar dat zegt niet alles want zo groot is mijn kennis en ervaring nou ook weer niet. Ik heb wel gezien dat de rabarberplanten bij andere tuinders geen bloemknoppen hebben.
Denkend aan het verhaal over mannelijke uien waar een prachtige bloem in komt, maar oneetbaar zijn, vraag ik mij af of dit ook gevolgen heeft voor de rabarber om te eten. Op de blog van Zilte Zee heb ik namelijk een heerlijk recept gezien voor rabarbertaart! (http://www.ziltezee.com/2013/04/het-einde-van-de-cupcakes.html)

2 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook: een prachtige bloemknop in mijn rabarber. Het schijnt dat je deze het beste weg kunt halen, zodat de plant zijn energie in de stengels kan stoppen ipv in de bloemknop. Zelf laat ik hem zitten, omdat ik het mooi vind en omdat ik benieuwd ben of ik van het zaad (na de bloei) weer nieuwe rabarberplanten kan stekken.
    groetjes, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duidelijk verhaal. Ik denk dat ik de bloem er ook maar aan laat zitten, ben zo benieuwd hoe die er verder uit gaat zien. Gelukkig heb ik 2 rabarberplanten, kan ik van de andere de stelen gebruiken voor mijn rabarbertaart die ik op het oog heb.

    BeantwoordenVerwijderen