woensdag 22 mei 2013

Moestuin: bloed, zweet en tranen??



Vanavond ben ik voor het eerst sinds een week weer naar de tuin geweest. En eerlijk gezegd, dat is op het randje van acceptabel in deze periode van het jaar. De regen van afgelopen dagen heeft mij thuis gehouden. Oké, eerste pinksterdag was hier redelijk (geen zon; ook geen regen!!) maar toen ben ik heerlijk wezen uitwaaien op Terschelling met zoon en hond!!!!
Terug naar de realiteit: het onkruid groeit harder dan de planten, diverse planten waren volledig vernietigd door.... zegt het maar, en dan kom je tijd te kort.
Dus ik ben er hard tegen aan gegaan. Ondertussen ging de wind liggen, de zon brak door, de hond was geobsedeerd door iets in mijn compost hoop en op de achtergrond hadden de eenden het erg druk Dat was het moment dat ik me realiseerde wat een rijkdom het is om hier bezig te mogen zijn
De foto is trouwens van mijn eerste aardbeienbloem. Het gaat nog niet super op mijn nieuw aangelegde aardbeienveldje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten