zondag 5 mei 2013

Hoe onthou je wat je gezaaid hebt.


In de kweektunnel zijn de eerste groene puntjes zichtbaar!!!
Net als vorig jaar heb ik al helemaal geen idee meer wat ik op die plaats gezaaid heb. Ik weet het wel zo ongeveer. Het kan postelein zijn, of raapstelen of rucola of... Maar daar heb ik mijn les uit getrokken. Dit jaar heb ik een keurig overzicht gemaakt in Excel. In mijn tuin heb ik er niets aan maar ik ben in staat om thuis na te zoeken welk plantje aan het ontspruiten is.
Mijn buurman vertelde me dat hij nu na 4 jaren aanmodderen met stokjes en briefjes,  hij ook een systeem uitgedacht heeft. Bij het zaaigoed doet hij een bamboestokje in de grond met daaraan een houten knijper waar opgeschreven staat wat er moet gaan groeien. Zou dit werken..... ik ga het in de gaten houden.

1 opmerking:

  1. Ha, ha, ha, herkenbaar! Ik heb naambordjes geplaatst bij mijn zaailingen, helaas niet met een watervaste stift... Een aantal bordjes is dus niet meer leesbaar... Leermomentje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen