dinsdag 12 juni 2012

Aardbeien 2



De buurman had gelijk. Als er een aardbei over de dam is dan volgen er meer.
Wat een rijk gevoel om tussen de plantjes te zoeken naar rode vruchtjes en ik zag dat ik niet de enige ben. Hier en daar misten flinke happen uit het vruchtvlees.
Het zijn vrij kleine, compacte aardbeien. Om me heen zie ik ze vele malen groter hangen maar dat zal wel met de leeftijd van de plantjes te maken hebben.
Ik heb er een saus mee gemaakt samen met 2 bejaarde nectarines die ik nog had liggen.


Aardbeien/nectarine saus:                 
2 nectarines
500 g aardbeien
puntje roomboter
2 eetlepels poedersuiker

De schil van de nectarines halen en in kleine blokjes snijden.
Aardbeien wassen, kroontjes verwijderen en in vieren snijden.
Puntje boter verwarmen en stukjes nectarines hier in aanzetten.
Aardbeien toevoegen samen met de poedersuiker.
Het geheel even laten doorwarmen.

Ik heb het gegeten met dikke Griekse yoghurt maar de saus heeft veel meer mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten