donderdag 28 juni 2012

Veel rode bessen



Wat een overvloed zo'n tuin! Ik heb al kilo's aardbeien verwerkt tot jam De oogst wordt wat minder maar vandaag heb ik er nog 1,5 kg van af gehaald. Maar nu gaat de rode bessen struik echt los. En ondanks het feit dat de vogels er zichtbaar van genieten, blijft er nog heel veel over. Als je eenmaal aan het plukken bent dan is het heel moeilijk om er mee te stoppen omdat je steeds weer nieuwe trosjes rode bessen ziet.
Maar nou zit ik met een grote bak vol met rode bessen. Ik heb er 2 geproeft maar ik vind ze nog steeds veel te zuur en dan zit er ook nog een pit in, Brrrr.
Ik heb ze gewassen, van de steeltjes afgeritst, gekookt en gezeefd. (als je ze zeeft hoef je ze dus eigenlijk niet te ritsen, kwam ik te laat achter). Dan houdt je een soort mega zure diksap over. Dit heb ik door de aardbeien gedaan en er jam van gemaakt en .... het resultaat is een niet zo zoete jam, lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten