donderdag 7 juni 2012

Ongewenst bezoek

















Er is overduidelijk geknabbeld aan mijn spitskolen. Ik heb de bladeren bekeken maar ik kan geen beestje vinden. Het zijn geen eenden want ik heb gezien wat die met een plantje doen. Zij laten er niets van over.
Om de jonge plantjes te beschermen tegen deze mysterieuze bezoeker heb ik er yoghurtemmertjes om heen gezet waar ik de bodem uit geknipt heb. (En die beschermmethode heb ik afgekeken van de anderen)
Afgelopen middag sprak ik een van mijn buren erover. Een blik op het plantje zei hem genoeg. Ik heb last van slakken. Zij verschuilen zich in de grond dus de emmertjes hebben geen zin. Slakkenkorrels strooien is de oplossing maar daar hou ik helemaal niet van. Kunnen ze niet gewoon van mijn plantjes afblijven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten