zondag 22 juli 2012

Bloemkool en slakken



Ondanks dat ik getracht heb om van alles niet te veel te planten gaat het me toch wat te hard op dit moment. Er is zo'n ruime keus en je kan niet alle dagen broccoli en sla eten. Maar ook de spitskool, aardappels, boontjes (ik ben van plan morgen er wat mee te gaan doen dus dan zal ik er achter komen of het slaboontjes of bruine bonen zijn), uien, sjalotten, rode bieten, spinazie, bosui, verschrikkelijk veel sla en bloemkool zijn zover. Gisteren heb ik mijn eerste bloemkool geoogst en tot mijn schrik zag ik daar allemaal levende dingen in. Zoonlief heeft hem ter plekke ontleed en behalve een aantal naaktslakken zat er ook allemaal vies spul in. Eitjes? Slakkenpoep? Wij gruwelden ervan maar een buurman kwam zich ermee bemoeien. 'Aah, dat valt wel met' zei hij. 'Dat is heel normaal, gewoon even spoelen'.
Ergo ook op dit gebied moeten we nog leren alleen dat doen we dan de volgende keer, deze hebben we toch maar weggedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten