woensdag 11 juli 2012

Nieuwe aardappelen



Ik heb het gedaan, ik kon mijn nieuwsgierigheid niet langer onder controle houden....
Nee, dat valt wel mee. Maar toen ik naar mijn tuin liep zag ik op een ander perceel allemaal aardappelloof liggen. Er had daar iemand zijn aardappels gerooid. Toen heb ik besloten ook maar eens te kijken hoever die van mij waren. En zie: dit is de opbrengst van 2 planten. In het totaal heb ik er 15 staan dus ik denk dat we er wel geteld 7 à 8 keer van kunnen eten.
Ik heb toentertijd gekozen voor 'Frieslander' omdat het een vroeg ras is. Ze waren natuurlijk super vers, bleven mooi stevig en ik vond het geweldig om mijn eigen aardappeltjes te eten. Alleen de smaak vond ik eigenlijk een beetje gewoontjes. Volgend jaar wil ik toch gaan experimenteren met meer bijzondere rassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten