vrijdag 6 juli 2012

Zwarte bes




Een kwart deel van mijn struikgewas bestaat uit zwarte bessen. Ik weet nog dat we thuis, toen ik echt heel klein was  een aantal bessenstruiken hadden waaronder ook een zwarte bes. De bessen gingen eigenlijk ieder jaar aan ons neus voorbij omdat we, als ze eetrijp waren, eigenlijk altijd op vakantie waren (toen gingen we nog 3 weken kamperen). Ook toen al vond ik het voor de rode variant niet zo erg, maar die zwarte bessen... ik geloof dat ik die wel lekker vond.
Heel veel jaren later sta ik dus voor een zwarte bessen struik waar op eerste gezicht een enkeling aan zit. Maar de vruchten zitten verstopt. Als je een tak optilt zie je steeds meer. Dit is zo leuk!!
En ik moet zeggen dat de smaak me niks tegenvalt: zuur met niet te en kruidig.
Morgen ga ik naar een picknick georganiseerd door een hele goede vriendin. Ik heb al een hele doos rode bessen klaarstaan om mee te nemen (komen die ook eens op) maar ik neem ook een bakje zwart mee. Om te proberen en misschien komen er nog leuke recepten los.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten