vrijdag 27 juli 2012

Update over aardbeienveld



Nou, ik ben begonnen aan het verwijderen van de oude aardbeienplanten maar dat valt helemaal nog niet mee. Ik denk dat de bodem al een paar jaar niet los gemaakt is dus het zit allemaal behoorlijk stevig. Niet de plantjes, die heb ik er zo uit maar ik heb bedacht dat ik de bodem dan meteen goed los haal en de onkruidwortels die ik tegen kom verwijder. En dan wordt het ineens een hele klus.
Maar als je iets doet, moet je het goed doen, is mijn motto. Op bovenstaande foto zie je het resultaat van een uur zwoegen,  en nog 10 meter te gaan.
Mooie stevige uitlopers (lange draden met nieuwe plantjes eraan) daar heb ik, zoals in het begin van het seizoen mij verteld is, de eerste stek van genomen. (die het dichtst bij de moederplant zit want die is het sterkst) en op een andere plek uitgeplant. Maar daar is iets ernstig misgegaan. Ik denk dat het mooie weer van de afgelopen dagen me parten gespeeld heeft. Maar hé, mij hoor je niet klagen. Nog 10 meter planten om nieuwe aanwas uit te halen en die mooie dagen, die hebben we maar weer in the pocket.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten