woensdag 4 juli 2012

De laatste aardbeien





Gisteren heb ik de laatste aardbeien van mijn veldje gehaald. Het aardbeienseizoen is voor mij voorbij. Maar wat heb ik ervan genoten, wat heb ik ontzettend veel aardbeien mogen plukken.
En dan is het nu tijd om nieuwe plantjes te kweken en uiteindelijk dit veldje op te ruimen, al denk ik dat ik een klein stukje laat staan. Ik heb gelezen dat de plantjes het eerste jaar vooral bezig zijn met groeien en nog niet heel veel aardbeien geven, dat komt pas het tweede en derde jaar.
Ik heb bedacht dat ik eerst de uitlopers in potjes met potgrond ga zetten tot ze wat wortels gevormd hebben, losknippen van de moederplant en dan het veldje leegmaken. En geloof me, dat wordt hoog tijd want het zijn niet alleen aardbeienplantjes die er weelderig groeien het onkruid doet het ook heel erg goed!

Gisteravond hebben rode bietjes, broccoli en kropsla met rucola gegeten, allemaal van eigen bodem. Ik had niet de puf meer om er wat speciaals mee te doen maar gewoon gekookt/aangemaakt smaakte het ook fantastisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten