dinsdag 10 juli 2012

Broccoli



Het gaat goed met mijn tuintje; het gaat wel bijna een beetje te goed.Want ondanks dat ik van alles maar een paar planten heb, ze zijn toch wel  rond de zelfde tijd klaar om geoogst te worden. Met het gevaar dat als je ze niet oogst, de planten doorschieten en niet meer 'eetbaar' zijn. Zo heb ik al wat spinazieplanten in bloei gekregen en zijn een aantal slaplanten ook hard op weg.
Ik moet mijn manier van denken aanpassen. Voorheen bedacht ik thuis wat we gingen eten, om vervolgens te kijken wat er nog voor moet komen. Nu is het andersom; kijken wat klaar is en dan bedenken wat je ermee gaat doen. Ook ben ik een beetje overdondert door de snelheid waarmee de natuur gaat op dit moment dat er van nog weinig creativiteit sprake is.
Twee weken geleden was 'ineens' de broccoli zover.(Soep van gemaakt en ingevroren) Ik heb de, ja hoe noem je dat, bloem (?) er uit gesneden. Bij de steelaanzet zag ik hele kleine puntjes zitten en die zijn nu weer helemaal aan het uitgroeien. Het blijft me verbazen, zo'n tuin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten