maandag 2 juli 2012

Eindelijk een courgette!



Eind april ben ik thuis begonnen met het planten van de zaadjes, binnen want ik las dat deze planten absoluut niet van kou houden. Al razendsnel ontstonden er kleine plantjes en enkele weken later zaten de eerste knoppen er al in. Maar ik heb er al eerder over geblogd: er kwamen geen vruchten aan. Wel hele mooie gele bloemen maar die verwelkten en dan was er niets meer.
Op internet las ik over mannelijke en vrouwelijke bloemen. Dat de vrouwtjes eerder waren maar geen vruchten op leverden. Ik heb dus nog enkele weken gewacht maar dat was ook tervergeefs.
Uiteindelijk ben ik te rade gegaan bij mijn pompoenbuurman, omdat courgette- en pompoenplanten veel op elkaar lijken. Hij zei dat de planten ruimte nodig hadden en het in een pot nooit goed zouden doen. Een maand geleden heb ik dus enkele hoopjes ellende in de grond gestopt.Drie dappere planten hebben het gehaald en zie hier: mijn eerste courgette!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten