donderdag 3 mei 2012

Aanval


De pompoenplantjes van mijn buurman zijn aangevallen. Helemaal met de grond gelijk gemaakt.
Allereerst even over mijn definitie van 'buurman'. Ik heb daar over nagedacht en ik denk dat ik daaronder versta: alle mensen met wie ik een gesprek kan houden vanaf mijn eigen strookje grond. Ik heb dus zeker 4 buurmannen en 2 buurvrouwen.
Maar ik heb het nu over mijn echte buurman ofwel naast mij. Hij is een ervaren tuinder dat kan je zien. De tuin is keurig omgespit, alle plaatsen waar planten gezet worden zijn bemest en over de prille plantjes is zorgvuldig plastic gespannen. Dit had hij bij een aantal plantjes verwijderd en daar was niks meer van over. Door wie of wat is hij aangevallen?? Bij navraag bleek dat familie eend zich goed had gedaan aan het jonge gewas. Nu weet ik uit eigen ervaring wat bijvoorbeeld konijnen kunnen aanrichten of slakken of rupsen of vogels maar dit had ik nog nooit gezien of gehoord. Ik moet mijn gewassen dus ook beschermen tegen hapgrage eenden. Ik kan dus alvast na gaan denken over mijn verdedigingsstrategie.
O ja, jonge peultjesplanten schijnen helemaal favoriet te zijn. Ik kom er dit jaar niet aan toe die te planten denk ik, maar voor diegene die dat wel van plan is: u bent gewaarschuwd..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten