dinsdag 22 mei 2012

Courgette


Twee van mijn zelf opgekweekte courgetteplantjes heb ik in de tuin gezet. Dat is geen succes. Op dit moment zien ze er meer dood dan levend uit. Ik geef ze nog het voordeel van de twijfel en verwijder ze nog niet, wie weet komt er nog een opleving.
De plantjes, daarentegen, die nog thuis zijn doen het geweldig. De planten zitten vol knoppen en zo af en toe siert er een mooie bloem aan, alleen 'pas de courgette'! De bloemen staan ongeveer een halve dag, verwelken dan en vallen af, daar waar ik het vruchtbeginsel verwacht, ondanks dat ik met een penseeltje voor 'bij' gespeeld heb.
Het internet gaf me duidelijkheid. Het blijkt dat aan een plant mannelijke en vrouwelijke bloemen zitten, te herkennen aan de langgerekte steel en stamper voor vrouwtjes. De mannetjes komen over het algemeen wat later (herkenbaar). Ik hoef me dus nog niet ongerust te maken.

1 opmerking: