zaterdag 19 mei 2012

Bloemetjesmarkt



Op Hemelvaartsdag wordt hier in Leeuwarden altijd de bloemetjesmarkt gehouden. Een lange straat wordt afgezet voor verkeer en aan weerszijden staan de kramen opgesteld. Een paar jaar geleden waren dit alleen handelaren in vooral tuinplanten, tegenwoordig wordt het ook veelvuldig afgewisseld met snack- en junkfood kramen.
Nu ik mijn eigen tuintje heb, vond ik dat ik dit evenement niet missen kon. Het thuisfront wilde niet mee dus ik ben er alleen op af gegaan met een boodschappenlijstje in mijn zak.
Ik denk dat ik het dringen en verdrongen worden na 80 meter heb opgegeven. Wat een mensenmassa, het leek wel een mierenhoop! Ik ben gauw rechtsomkeert gegaan en mijn plantjes bij de Welkoop gehaald. Daar hadden ze alles wat ik wou hebben en nog goedkoper ook.
's Middags heb ik in alle rust (ik denk dat ze bij de vliegbasis ook een vrije dag hadden) in het zonnetje (!) de nieuwelingen in de tuin gezet samen met nog wat van mijn thuis-opkweek-projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten