woensdag 9 mei 2012

Komkommer



Al enkele jaren probeer ik tevergeefs om een komkommerplantje op te kweken. En dat zelfde geldt voor de courgette, ondanks dat je overal leest dat het een erg makkelijke plant is, is het mij nog nooit gelukt. Ze willen niet groeien of worden opgegeten door...?? (geen eenden en ik blijf uit de buurt van de konijnen)
Ook dit jaar doe ik een poging. De komkommerplantjes kweek ik in huis op en zien er ook dit jaar een beetje troosteloos uit maar: vanmorgen zag ik dat er 2 bloemen in zaten. Daar word ik nou helemaal blij en gelukkig van. Als je goed kijkt zie je achter de bloem een mini babykomkommertje zitten!!
Ook de courgette plant, die er overigens stukken beter uit ziet, zit vol met bloemknoppen.
Zou het me dit jaar dan toch lukken??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten